Întrebări frecvente
|
1. Veritel.ro conţine toate ofertele de pe piaţă?
|
Toţi furnizorii de servicii de telefonie fixă şi mobilă şi servicii de acces la
internet fix şi mobil din România, care au oferte comerciale publice, au
obligaţia de a le introduce în aplicaţia Veritel.ro. În plus, furnizorii au
obligaţia să introducă în baza de date a aplicaţiei orice nouă ofertă comercială
şi orice modificare a unor oferte existente în termen de 4 zile lucrătoare de la
data lansării sau a modificării acestora.
|
|
Ofertele publice, spre deosebire de ofertele negociate/personalizate, sunt acele
oferte standard, disponibile tuturor potenţialilor utilizatori din aria de
acoperire a serviciului şi care întrunesc condiţiile de eligibilitate stabilite
de furnizor la lansarea ofertei.
|
|
Pentru a fi posibilă comparaţia între planuri tarifare diferite şi complexe,
anumite oferte (precum cele negociate sau cu o valabilitate mai mică de 30 de
zile) nu pot fi incluse în aplicaţie. De asemenea, pentru a păstra relevanţa
rezultatelor, aplicaţia combină o ofertă cu cel mult 5 extraopţiuni pentru a
returna ofertele care se potrivesc cel mai bine cu criteriile introduse.
|
|
|
2. Dacă aleg oferta din Veritel.ro pot s-o cumpăr direct?
|
Veritel.ro nu este un magazin virtual. Dacă doreşti o anumită ofertă, este
necesar să contactezi direct furnizorul.
|
|
|
3. Furnizorul poate refuza să-mi dea oferta pe care am ales-o din Veritel.ro?
|
Ofertele incluse în aplicaţie sunt publice, deci sunt, în principiu, disponibile
oricărei persoane interesate. Operatorii au obligaţia legală de a nu discrimina
nicio persoană prin refuzul de a-i furniza un serviciu fără motive temeinic
justificate. Într-un astfel de caz, te poţi adresa ANCOM. Totuşi, dacă eşti deja
clientul unui furnizor şi doreşti un plan nou tarifar oferit de acesta, este
posibil ca modificarea planului tarifar existent să se realizeze doar pe baza
prevederilor contractului pe care l-ai încheiat. De asemenea, în descrierea
ofertei, pot fi specificate criterii care fac oferta disponibilă doar unei
anumite categorii de persoane (de exemplu, pensionari, studenţi, persoane cu
dizabilităţi etc.). Unele oferte pot fi valabile doar pentru o anumită arie
geografică (de exemplu, oferte destinate anumitor localităţi), sau pot varia în
funcţie de modul de achiziţie (magazine sau online). Asigură-te că te încadrezi
în termenii şi condiţiile ofertei pe care o selectezi.
|
|
|
4. Cum mă asigur că ofertele afişate sunt disponibile şi la adresa mea?
|
Pentru serviciile de telefonie şi acces la internet la un punct fix, furnizorii
introduc acoperirea serviciilor la nivel de judeţ şi localitate, iar la
interogarea aplicaţiei ţi se solicită selectarea acestor criterii de căutare.
Pentru Bucureşti, acoperirea este delimitată la nivel de sector. Ca să afli dacă
serviciul poate fi instalat şi la adresa ta, trebuie să contactezi operatorul
pentru o verificare a disponibilităţii serviciului la nivel de stradă/imobil.
|
|
|
5. Toate rezultatele sunt corecte? Modelul de calcul a fost testat?
|
Algoritmul de calcul este unul complex, fiind validat şi lansat în urma mai
multor teste. Intervenţia externă asupra datelor nu este posibilă, întrucât a
fost implementat un sistem avansat de securitate a datelor.
|
|
Operatorii au obligaţia să introducă orice ofertă nouă sau modificare a uneia
existente în termen de 4 zile de la apariţia sa. Datele introduse sunt asumate
de către operatori prin semnătură electronică, fiind necesară şi aprobarea ANCOM
pentru ca acestea să devină publice.
|
|
Acurateţea rezultatelor căutării depinde de datele furnizate de operatori, dar
şi de cele introduse de utilizatori privind consumul estimat, precum şi de
presupunerile utilizate de algoritmul de calcul şi de aproximările rezultate din
datele statistice utilizate. Poţi afla mai multe despre algoritmul de calcul
consultând informaţiile din secţiunea Cum funcţionează.
|
|
|
6. Ce se întâmplă cu ofertele care conţin şi alte servicii ce nu au fost incluse în
aplicaţie? (de exemplu, televiziunea)
|
Veritel.ro este destinat exclusiv comparării ofertelor de telefonie şi internet
şi nu a fost concepută pentru a realiza şi comparaţii ale ofertelor de
televiziune. În cazul în care pachetele de servicii de telefonie şi acces la
internet conţin şi serviciul de televiziune, acest lucru poate fi menţionat de
furnizor în descrierea ofertei, comparaţia realizându-se în funcţie de preţul
total al pachetului.
|
|
|
7. Nu ştiu exact cât consum. Ce date introduc?
|
În mod normal, cu cât introduci criterii de căutare mai exacte, cu atât
rezultatele obţinute pot să te ajute mai bine în alegerea celei mai potrivite
oferte pentru nevoile tale de consum. De exemplu, dacă te interesează o ofertă
nouă pentru serviciul de telefonie şi eşti deja utilizator al unui asemenea
serviciu, te sfătuim să analizezi o factură detaliată şi să observi ce
destinaţii obişnuieşti să apelezi (în reţea, în afara reţelei, fix/mobil etc) şi
câte minute/SMS-uri consumi în mod normal pe zi sau într-o lună.
|
|
Dar dacă nu ştii exact cât consumi, poţi selecta un comportament de consum
prestabilit
(Ocazional, Mediu, Intensiv), caz în care anumite valori de consum afişate sunt
prestabilite.
Aceste valori sunt calculate pe baza datelor statistice furnizate semestrial de
furnizorii de
servicii de comunicaţii electronice către ANCOM. Poţi modifica unele dintre
aceste valori dacă
ţi se pare că ele nu sunt apropiate de consumul tău.
|
|
|
8. Vreau să cumpăr şi un echipament la preţ subvenţionat. Găsesc şi astfel de oferte în
Veritel.ro?
|
Veritel.ro te ajută să găseşti oferte de servicii de telefonie, internet şi
pachete formate din aceste servicii. Este, în primul rând, un instrument de
comparare a planurilor tarifare pe baza consumului efectiv, pe durata utilizării
unui serviciu. Ofertele de echipamente (telefoane, tablete, laptop-uri etc.) nu
au fost incluse în algoritmul de calcul al aplicaţiei. Totuşi, există printre
ofertele afişate promoţii ce pot presupune şi o reducere la achiziţionarea unui
echipament, aspect menţionat la rubrica Promoţie.
|
|